<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Disse bedriftene oppnår lettere suksess

Omdømme er avgjørende: 81 prosent av norske jobbsøkere evaluerer fremtidig arbeidsgivers omdømme når de er på jobbjakt.

Publisert 25. sep. 2015
Oppdatert 25. sep. 2015
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 191 ord
lead
Camilla Grana - Foto - Randstad
Camilla Grana - Foto - Randstad

En ny undersøkelse fra Randstad viser at selskapers omdømme og bedriftskultur er svært viktig for arbeidstagere på jakt etter nye utfordringer. Hele 81 prosent av norske arbeidstagere gjør aktive undersøkelser for å kartlegge fremtidig arbeidsgivers omdømme, mens 85 prosent forsøker å kartlegge om bedriftskulturen stemmer med deres ønsker, evner og personlighet.- Når du jakter på ny jobb, søker du ikke bare faglige utfordringer. Du ønsker deg en bedriftskultur du føler du passer inn i, og å jobbe for et selskap som har høy troverdighet og et godt rennomè, sier Camilla Grana, administrerende direktør for Randstad Norge.- Bedriften er avhengig av et godt omdømme for å være attraktive for arbeidssøkere, investorer – og for å få flere og mer lojale kunder. Forskning viser at virksomheter med et godt omdømme lettere oppnår suksess, holder bedre på dyktige medarbeidere, lettere tiltrekker seg enere – ja, oppnår større suksess på alle fronter. Derfor er det ikke overraskende at arbeidssøkere er like opptatt av omdømme-begrepet, som bedriftene er av å forsvare og styrke det. I et arbeidsmarked med lav ledighet og mange valgmuligheter er det også lettere å la en arbeidsgivers omdømme vekte tungt, sier Grana.