<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Fersk flyutfordrer økte trafikken – høyeste salg siden oppstarten

Flyr økte passasjertallet markant fra februar til mars.

Publisert 7. apr. 2022
Oppdatert 7. apr. 2022
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 212 ord
STERKT: Tonje Wikstrøm Frislid, adm. direktør i Flyr. Foto: Eivind Yggeseth

FLYR

Flyr har gått som en rakett ut av startblokkene hva gjelder salg og markedsføring – spesielt mot unge. UNG-billetter til og med 29 år, vervekampanjer og billige flybilletter gjør at passasjerene flokker til utfordreren. 

Selskapet hadde en økning på 68 prosent i passasjertallet i mars sammenlignet med februar, med totalt 84.100 gjester om bord.

Enhetsinntekten (PASK) for mars var 0,29 kroner og gjennomsnittlig PASK siden første flyvning i juni 2021 er 0,26 kroner. I mars oppnådde Flyr en regularitet på 99,8 prosent og en ankomstpunktlighet på 92,1 prosent.

«Selv om krigen i Ukraina påvirket trafikktallene i mars negativt, ble mars den måneden hvor Flyr oppnådde sitt høyeste salg siden oppstarten, drevet av salg for reiser i sommerprogrammet», heter det i meldingen.

Flyr oppnådde, med i gjennomsnitt seks operative fly i mars, totalt 145,5 millioner setekilometer (ASK), med en fyllingsgrad på 58 prosent. Yield for måneden endte på 0,48 kroner mot 0,55 kroner i februar.

Flyr mottok i mars sitt andre fabrikknye 737-8 og har nå en flåte på 8 fly. Ytterligere fire fabrikknye fly blir levert i løpet av de neste månedene. Flyr skal fly til totalt 37 destinasjoner fordelt på 46 ruter, ifølge meldingen.

Ved utgangen av mars har Flyr 39 årsverk pr. fly, som er i henhold til plan for å nå målsatt kostnadsnivå, opplyses det.

TDN Direkt