<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kundene strømmer tilbake til SAS

Kundene har strømmet tilbake til SAS etter at streiken ble avsluttet. Salget av SAS-billetter i Norge er nå på høyde med tiden før pandemien.

    Publisert 9. aug. 2022 kl. 10.46
    Oppdatert 9. aug. 2022 klokken 14.12
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 125 ord
    SAS: Kundene strømmer tilbake. NTB

    Salget av SAS-billetter eksploderte nærmest straks streiken var over, skriver Flysmart24.

    – Det var som å slå på en bryter. I dag kan vi fastslå at salget av SAS-billetter ikke bare er like godt som før streiken. Salget er på høyde med tiden før pandemien, altså enda et hakk høyere, sier kommersiell direktør i Finn Reise, Terje Berge, til Flysmart24.

    Han sier at meldingene er den samme fra deres partnere både i Sverige og Danmark.

    Konflikten mellom SAS og pilotene påførte selskapet enorme tap de 15 dagene den pågikk – anslagsvis 100 millioner kroner daglig eller til sammen snaut halvannen milliard kroner før den ble avsluttet 19. juli.

    Avtalen som ble meglet fram ble godtatt i en uravstemning blant de fire pilotforeningene i Norge, Sverige og Danmark sist lørdag.

    (©NTB)