<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Slik unngår du julebordsfellene

Drikk vann, spis grønnsaker og velg eksklusiv dessert.

    Publisert 23. nov. 2014 kl. 11.45
    Oppdatert 23. nov. 2014 klokken 11.46
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 121 ord

    - Du må spise og smake på det du synes er godt og som er en tradisjon. Likevel er det fornuftig å spise et ribbestykke istedenfor to, og slutte å spise før du blir altfor mett, sier klinisk ernæringsfysiolog Anette Skarpaas Ramm, en av Vektklubbs nye kostholdseksperter, skriver VG.Hun påpeker at desember er en lang måned, og ikke hver dag trenger å være "juledag".Her er noen slankende tips for julebordet:- Unngå å møte skrubbsulten.- Start med grønnsaker, fisk, skalldyr og rent kjøtt.- Unngå å spise brød, poteter, ris, pasta og kost du vanligvis spiser i hverdagen.- Vent med ribbe, pølse og medisterkaker til du ikke er så sulten lenger,- Unngå det feteste tilbehøret, som sauser og dressinger.- Drikk mye vann.(Kilde: VG)