Til sommeren dukker verstingutgaven RS4 opp som cabriolet og stasjonsvogn (avant), forteller Audi-importøren Harald A. Møller idag. Bilen, som rommer en V8er med 420 hester, er det nærmeste du kommer en fullblods racingbil med familieegenskaper, påstår importøren.Selv om det ikke skal være mye å si på prestasjonene til RS4, er bilen likevel høvelig diskret i sin utformin. Massive luftinntak i fronten, 18-tommers lettmetallfelger, 40-profil dekk, takspoiler og RS4-merket er det som skiller den fra en Audi A4 - nok til å få opp pulsen hos entusiastene. Starter du opp motoren vil trolig også naboene kikke opp. Rumlingen fra V8`eren på 4.2 liter er alt annet en diskret, heter det i meldingen.Audi har fjernet hvert unødige gram i denne bilen, og karosseri, motor og interiør er bygget i lettvektsmaterialer. Permanent quattro, Torsen-differensial og siste generasjon ESP låser kreftene til asfalten. Turtallssperren er satt på 8250 omdreininger i minuttet og 90 prosent av maksimalt dreiemoment på 430 Nm kan leveres fra 2250 til 7600 omdreininger i minuttet.Taket på cabriolet-utgaven foldes ned automatisk i løpet av 21 sekunder og kan åpnes eller lukkes i hastigheter opp til 30 km/t. Bakvinduet er utstyrt med varmetråder for å sikre fri sikt, og selve taket er laget av et nyutviklet materiale som reduserer støynivået til et minimum. Front- og sidekollisjonsputer er standard og dersom bilen skulle rulle, vil en sikkerhetsbøyle skytes opp bak baksetet.Prisene er ikke klare, men Limousine-utgaven koster 1.319.400. Bilene lanseres i Norge til høsten.Til venstre: RS4 Avant.