Tall fra Vegdirektoratet viser at Bjørvika-tunnelen i Oslo er det mest ulønnsomme veiprosjektet i Norge som er vedtatt de siste fire årene. Tunnelen vil koste over fire milliarder kroner, men trafikken gjennom hovedstaden blir ikke noe bedre. Den samfunnsøkonomisk lønnsomheten blir på minus 2,9 millioner kroner. Tall fra Vegdirektoratet viser at Bjørvika-tunnelen i Oslo er det mest ulønnsomme veiprosjektet i Norge som er vedtatt de siste fire årene. Tunnelen vil koste over fire milliarder kroner, men trafikken gjennom hovedstaden blir ikke noe bedre. Den samfunnsøkonomisk lønnsomheten blir på minus 2,9 millioner kroner. Ifølge DN mener Oslos byrådsleder Erling Lae (H) at Bjørvika-tunnelen er verd hver en krone.- Uten tunnelen ville Stortingets vedtak om en ny opera i Bjørvika blitt en skandale. Operaen ville blitt liggende midt i et veikryss med containere på begge sider, sier Lae.Oversikten viser at 68 prosent av alle veiutbygginger går i "minus".