<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ekstrautstyr som frister

I løpet av få år har gjennomsnittskunden doblet beløpet som går med til ekstrautstyr til den nye bilen. Her er noe av utstyret som frister mest i dagens marked.

Publisert 12. juni 2007
Oppdatert 13. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 98 ord
lead

Omfanget av kostbart ekstrautstyr øker betydelig, forteller Finansavisen idag. Utstyrstyper som fanger publikums interesse i dag er slikt som sportsseter, komfortpakker, DVD, navigasjon og ekstra stylingutstyr.Hos Audi-importør Harald A. Møller får avisen fortalt at gjennomsnittskunden bruker rundt 60.000 kroner ekstra på en bil. Det er dobbelt så mye som for bare noen år siden, og en stor del av utstyret legges inn i pakker og kampanjetilbud.Forklaringen bak det økte utstyrsnivået vi ser i dagens biler er kundenes personlige ønsker samt annenhåndsverdi. Bruktbiler som har feil utstyr er nemlig ikke det enkleste å selge i dagens marked, ifølge avisen.