<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

VW tar innpå Toyota

Toyota er fortsatt det mest solgte bilmerket i Norge, men Volkswagen tar innpå.

Publisert 2. juli 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 176 ord
lead

Toyota var det mest solgte bilmerket i første halvår. Det ble solgt 11.388 Toyota, noe som tilsvarer en markedsandel på 17,3 prosent, viser ferske tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken. Det ble solgt 10.188 Volkswagen (15,5 prosent). Peugeot på tredje kan vise til et salg på 4.376 biler (6,7 prosent). Ford (6,4 prosent) og Volvo (6,0 prosent) følger på de neste plassene. Toyota var det mest solgte bilmerket i første halvår. Det ble solgt 11.388 Toyota, noe som tilsvarer en markedsandel på 17,3 prosent, viser ferske tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken. Det ble solgt 10.188 Volkswagen (15,5 prosent). Peugeot på tredje kan vise til et salg på 4.376 biler (6,7 prosent). Ford (6,4 prosent) og Volvo (6,0 prosent) følger på de neste plassene. Juni-statistikken viser at Toyotas forsprang på VW har minsket. Toyotas markedsandel var på 14,6 prosent, mens Volkswagen kunne vise til 13,8 prosent. Peugeot (5,1 prosent) blir passert både av Ford (7,0 prosent), Volvo (6,0 prosent), Opel (6,2 prosent) og Honda (5,6 prosent).Toyota AurisVW kan få flere kunder når Golf stasjonsvogn kommer på markedet snart