<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Hyundai 11. største bilmerke i Norge

Selskapet nærmer seg topp 10.

Publisert 23. juli 2009
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Christina Vukicevic er sponset av Hyundai - Foto: Selskapet
Christina Vukicevic er sponset av Hyundai - Foto: Selskapet

Salgstallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at flere merker har fremgang i juli. Markedslederen Volkswagen har en fremgang på 38,8 prosent, mens nr. to Toyota har en fremgang på 2,2 prosent. Også Hyundai fortsetter fremgangen og banker nå på døren for å bli en av de ti største bilmerkene med sin 11. plass. Foreløpig er Honda nr 10 med en fremgang på 21,9 prosent i juli og en markedsandel på 4,1 prosent i første halvår, mens Hyundai har en fremgang på 118,9 og en markedsandel på 3,6 prosent i tilsvarende periode.- Fem års garanti , konkurransedyktige priser og god kvalitet har gjort oss til en vinner i dagens bilmarked, sier PR-sjef Morten Brusletto hos Hyundai. Vi har hatt en fremgang på 72,8 prosent dette halvåret, sier han. Småbilen i20 er en bestselger for Hyundai og ligger på en annenplass i sitt segment etter Toyota Yaris, men foran Peugeot 207.Blant de ti største har også nr. fire Volvo fremgang med 37,7 prosent og nr seks Opel fremgang med 5,1 prosent. De øvrige merkene har tilbakegang.