<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Toyota Hilux fornyes

Toyota Hilux kommer med ny innpakning og mer påkostet interiør.

Publisert 15. juli 2011
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 240 ord
lead
Toyota Hilux. Foto: Toyota
Toyota Hilux. Foto: Toyota

Toyota Hilux fortsetter å dominere det europeisk pick-up markedet. Et salg på 21.866 biler i 2010 tilsvarer nesten 25 prosent markedsandel. Dette gjør Hilux til pick-up-segmentets salgsleder for tredje året på rad, skriver den norske importøren i en melding.Med lanseringen av Hilux 2012 introduserer Toyota et nytt design og ytterligere forbedrer modellens kjente kvalitet, slitestyrke og pålitelighet. Interiøret har ifølge meldingen blitt grundig forbedret med et raffinert design. Nå er det forbedret kvalitetsfølelse i hele førerhuset.HegnarOnline har testet tre pickup-er- Les hele saken herFronten på Hilux 2012 er endret, med nytt panser, grill, lykter og støtfanger. Bilens profil er ytterligere forbedret med nytt design på fremre og bakre hjulbue, 15 "og 17" stål- og lettmetallfelger samt nytt sidespeil.Med tre karosserityper, to motorer, manuell og automatisk girkasse og to-eller firehjulstrekk, har kundene nå større muligheter til å velge en bil som tilfredsstiller både arbeid og/eller fritid.Gjennom innføring av variable dyser drar Hilux 2012 2WD 2.5 D-4D-modellen nytte av en økning på 24 hk. Motoren utvikler nå 144 hk ved 3.600 omdreininger og 343 Nm dreiemoment ved 2.000 omdreininger.Til tross for denne kraftøkningen reduseres drivstofforbruket med 1,0 l/100 km til 7,3 l/100 km og CO2-utslippet senkes med 28 g / km til 191 g / km.Det er også mulig å få bilen med tohjulstrekk.Det er estimert et salg på 26.000 biler i Europa i 2012. Bilen kommer til Norge i november 2011 og det norske salgsmålet er på 1.000 biler i 2012.