<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Bilen har virkelig truffet blink

- Denne bilen har virkelig truffet blink, og vi passerer nå 500 kontrakter, sier salgs- og markedssjef Jan Christian Holm om kompaktbilen Lexus CT 200h.

Publisert 21. sep. 2011
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 364 ord
lead

Salget av Lexus' kompakte CT 200h går enda bedre enn importøren hadde ventet.- Denne bilen har virkelig truffet blink, og vi passerer nå 500 kontrakter. Vi hadde et salgsmål på 300 biler før introduksjonen, men økte dette til 450 da vi så hvilken mottakelse bilen fikk i det norske markedet, sier salgs- og markedssjef Jan Christian Holm i Lexus til HegnarOnline.- Dessverre gjorde jordskjelvet sitt til at vi fikk en del forsinkelser i sommer, men nå er vi tilbake på normale leveringstider. Det vil si to til tre måneder, sier Holm.- Med 450 leverte biler i år utgjør dette ca 10 prosent segmentandel og en salgsøkning på ca 295 prosent for Lexus totalt i 2011.- Når vi sammenligner med biler som selges fra 30 steder i Norge, mot våre fire utsalgssteder, viser dette hvilken status Lexus har fått i denne klassen og det er veldig gledelig å kunne tilby vår merkevare til et bredere publikum enn de som tradisjonelt har kunnet kjøpe Lexus. Våre kunder verdsetter innovative løsninger, høy kvalitet og god kundebehandling. Samtidig er det jo trendy å velge noe annet enn naboen og alle andre, fremholder Holm.Han slår fast at CT 200h er en svært godt utstyrt bil til en fordelaktig pris, og markedets eneste fullhybrid i denne klassen. Da følger også automatgir med på kjøpet.- En tilsvarende motorisert dieselbil har ca100.000 kroner i avgift, sammenlignet med 42.000 kroner på CT 200h. Her betaler kunden for det det koster å lage bilen, ikke 1/3 i avgift til staten. Vi merker dessuten at våre kunder har forstått utfordringene med lokal forurensning, og er derfor svært bevisst på å velge en hybridbil kontra diesel, sier han.- Med et NOx-ustlipp på kun 3 gram per km er dette den reneste bilen i sin klasse, og slipper ut ca 50 ganger mindre enn en tilsvarende dieselbil. Med dette som utgangspunkt er Lexus eneste bilmerke i Norge som har et strategisk samarbeid med Norges Astma & Allergiforbund, og vi gir uavkortet 1000 kroner pr solgte bil til deres arbeid for renere byluft, sier Lexus-toppen.Holm tror dette blir enda mer avgjørende for folk fremover, spesielt om myndighetene innfører restriksjoner på bruk av dieselbiler på dager med høy luftforurensing.