<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
+ mer
Jeep Wrangler. Foto: Jeep

- Vi har stor tro på Jeep

- Det er stor interesse rundt Jeep, sier Steinar Dokken, salgssjef Jeep hos RSA, rett før relanseringen på det norske markedet.

Publisert 14. des. 2011 kl. 10.03
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 15.56
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 256 ord

I mai ble det kjent at RSA overtar importen av Jeep fra Bertel O. Steen. Fra før har RSA Suzuki, Isuzu, Fiat og Alfa Romeo i porteføljen.Steinar Dokken, salgssjef Jeep hos RSA, sier at Jeep lanseres i Norge fra nyttår.- Det har vært bra forhåndssalg av alle modeller; Wrangler Unlimited varebil, Compass og Grand Cherokee, men interessen rundt nye Grand Cherokee har vært kjempebra. Dette viser hvor sterkt merkevaren Jeep står i Norge. Alle modeller leveres med firehjulstrekk, selvfølgelig, og passer meget godt til det norske markedet. Vi gleder oss veldig til å komme i gang med markedsføring og salg, har stor tro på merket på kort og ikke minst lang sikt, sier Dokken til HegnarOnline.RSA-eier og -sjef Frank Dunvold uttalte da agenturet var i boks at han trodde Jeep ville bli en vinner på det norske markedet:- Jeep har et av verdens beste varemerker. Bilene selges overalt. Problemet er at de amerikanske bilene ikke har tilpasset andre markeder. Nå kommer det imidlertid nye produktserier med konkurransedyktige priser, sa han.- Vi er veldig gira på Jeep. Vi er gode på små merker, sa Dunvold til HegnarOnline den gang.Innen utgangen av 2013 vil vi se tre nye Jeep-modeller på det norske markedet. Det vil komme en liten SUV til under 300.000 kroner som vil være en konkurrent til RSAs egen Suzuki SX4 og Nissan Juke. Dessuten vil det komme en C-segment-bil hvor man i dag finner Compass/Patriot. Videre kommer Cherokee til under en halv million.Fra starten leveres en oppgradert Compass og Wrangler, samt relativt nye Grand Cherokee.