Volvo 3. størst i Norge
Det er solgt 5.000 Volvo i landet så langt i år, noe som gjør merket til landets 3. mest solgte.

Stadig flere nordmenn velger Volvo. I perioden januar til juni solgte Volvo 4.962 biler. Dette tilsvarer en markedsandel på 8,4 prosent, og gjør Volvo til Norges tredje mest solgte bilmerke så langt i år.Følg Hegnar BIL på FacebookVeksten for Volvo utgjør 3,8 prosent i forhold til samme periode i fjor. Med dette har Volvo god salgstakt også i 2012, etter rekordåret 2011, som endte med et salg på formidable 11.995 biler, og en markedsandel på hele 8,7 prosent.- Vi er veldig godt fornøyde med å være blant de tre bilmerkene nordmenn foretrekker, sier administrerende direktør Øystein Herland i Volvo Personbiler Norge AS.- At vi øker volumet med 3,8 prosent i et totalmarked som synker med 0,1 prosent - bekrefter at Volvos modellutvalg foretrekkes av stadig flere. Dette gir oss ekstra inspirasjon. Vi ser blant annet at salget av V60 har hatt en kjempeutvikling så langt i år, med en vekst på hele 27,8 prosent i forhold til samme tid i fjor. Årets bil 2011 fortsetter dermed den gode trenden i 2012. Nå gleder vi oss stort til at helt nye Volvo V40 kommer til Volvo-forhandlerne i august, sierhan.- Og mot slutten av året kommer vår mest innovative bil hittil, Volvo V60 som verdens første diesel plug-in hybrid. Nyhetene er mange og forventningene våre høye for resten av året, sier Herland.VW og Toyota er landets desidert mest solgte merker, mens Ford følger like bak Volvo.