<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Volvo 3. størst i Norge

Det er solgt 5.000 Volvo i landet så langt i år, noe som gjør merket til landets 3. mest solgte.

Publisert 12. juni 2012
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

Stadig flere nordmenn velger Volvo. I perioden januar til juni solgte Volvo 4.962 biler. Dette tilsvarer en markedsandel på 8,4 prosent, og gjør Volvo til Norges tredje mest solgte bilmerke så langt i år.Følg Hegnar BIL på FacebookVeksten for Volvo utgjør 3,8 prosent i forhold til samme periode i fjor. Med dette har Volvo god salgstakt også i 2012, etter rekordåret 2011, som endte med et salg på formidable 11.995 biler, og en markedsandel på hele 8,7 prosent.- Vi er veldig godt fornøyde med å være blant de tre bilmerkene nordmenn foretrekker, sier administrerende direktør Øystein Herland i Volvo Personbiler Norge AS.- At vi øker volumet med 3,8 prosent i et totalmarked som synker med 0,1 prosent - bekrefter at Volvos modellutvalg foretrekkes av stadig flere. Dette gir oss ekstra inspirasjon. Vi ser blant annet at salget av V60 har hatt en kjempeutvikling så langt i år, med en vekst på hele 27,8 prosent i forhold til samme tid i fjor. Årets bil 2011 fortsetter dermed den gode trenden i 2012. Nå gleder vi oss stort til at helt nye Volvo V40 kommer til Volvo-forhandlerne i august, sierhan.- Og mot slutten av året kommer vår mest innovative bil hittil, Volvo V60 som verdens første diesel plug-in hybrid. Nyhetene er mange og forventningene våre høye for resten av året, sier Herland.VW og Toyota er landets desidert mest solgte merker, mens Ford følger like bak Volvo.

Motor

Informasjon om bruk av AI