Salget av Mazda-modeller i Europa skjøt fart i mai til tross for nedgangen i det europeiske personbilmarkedet. Av alle volummerkene i Europa var det Mazda som kunne vise til den største oppgangen fra mai 2012 til mai 2013, skriver den norske importøren i en melding.I et europeisk bilmarkedet med en tilbakegang på 5,9 prosent, det laveste nivået siden 1993, steg registreringen av nye biler i Mazda med 29,8 prosent til 11.401 enheter sammenlignet med mai 2012. De fem første månedene av året ble det registrert totalt 61.160 nye Mazda, 6,9 prosent mer enn samme periode i 2012.I Norge har Mazda hatt en oppgang på 199,8 prosent fra mai 2012 til mai 2013 og markedsandelen har økt fra 1,5 til 4,3 prosent.Mazdas økning kan i stor grad knyttes til de to nye modellene Mazda6, Mazdas flaggskip som ble lansert i mai 2013, og kompakt-SUVen CX-5 som ble lansert i 2012.