- Luksus handler om kvalitet og utilgjengelighet. Våre kunder er villige til å betale i dyre dommer for å sikre seg en bil det ikke finnes maken til i hele verden, sier James Warren, global markedssjef i Rolls-Royce til DN.Rolls-Royce Motor Cars kan skilte med historisk høye salgstall, skriver avisen.I 2013 solgte det tyskeide, britiskbaserte bilselskapet totalt 3630 biler – en økning på 30 prosent sammenlignet med 2012. Veksten i etterspørselen har ført til et vell av nye utsalgssteder. I dag selges de eksklusive bilene via 120 utsalgssteder i 40 land. De rimeligste modellene har en utsalgspris på nærmere to millioner kroner, eksklusive skatter og avgifter. Velstående kinesere, amerikanere og arabere utgjør majoriteten av kundelisten.– Etter fire rekordsterke år konstaterer jeg at vi har tatt tilbake posisjonen som den foretrukne leverandøren av luksusbiler i verden, sier selskapets konsernsjef, Torsten Müller-Ötvös til DN.