<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lexus-sjefen: – Det er tid for kake og feiring i dag

Lexus troner øverst på pallen igjen – for 4. år på rad.

Publisert 19. mai 2015
Oppdatert 19. mai 2015
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 323 ord
lead

Lexus er nok en gang soleklar vinner av tilfredshetsundersøkelsen AutoIndex i samtlige fire kategorier. Med totalt 918 poeng av 1.000 mulige, setter merket også ny rekord i undersøkelsen, skriver selskapet i en melding.BMW og Audi følger på de neste plassene med 873 og 858 poeng.11.757 norske bileiere har deltatt i AutoIndex 2015, den mest omfattende  tilfredshetsundersøkelsen blant norske bileiere. Den er utført av Loyalty Group International i første kvartal 2015, og bygger på 7344 unike svar om bilkundenes forhold til bilmerke, forhandlere, verksteder og lojalitet. Undersøkelsen omfatter biler registrert i perioden 2008-2014 (totalt 23 bilmerker).– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Lexus-sjef Jan Christian Holm.– En stor takk til alle medarbeidere hos våre forhandlere som har bidratt til dette fantastiske resultatet. På vegne av hele organisasjonen vil jeg også takke for kundenes tillit og lojalitet til oss. Førsteplassen for fjerde år på rad er et resultat av målrettet arbeid, og vi skal gjøre vårt beste for at Lexus kåres som beste bilmerke også i fremtiden, lover Holm.(Artikkelen fortsetter under bildet)

- Har vært tro mot strategien- Lexus i særklasse

 – De siste årene har vi etablert flere forhandlere og doblet salget, men også vært tro mot vår strategi om å levere en annerledes kundeopplevelse. Suksessen skyldes ikke bare at vi leverer kvalitetsbiler med særpreg. Den skyldes også at vi har bestrebet oss på å gjøre god service og kundebehandling til en integrert og naturlig del av merkevaren. Det vet vi kundene våre setter stor pris på. Sagt på en annen måte: bilene produseres i Japan. Resten av kundeopplevelsen produseres i Norge, avslutter en stolt Lexus-sjef Jan Christian Holm.- Førsteplassen i AutoIndex fire år på rad bekrefter at Lexus er i særklasse når det gjelder kvalitet og kundebehandling, sier Mikkel Korntved som er direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group International.