Subaru Outback knuste prognosene
Subaru økte salget med nesten 50 prosent i 2015, takket være én stor knallsuksess.
Publisert 5. jan. 2016
Oppdatert 7. jan. 2016Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Subaru oppnådde en 51,5 prosent økning i salget i 2015 i forhold til 2014, viser OFV-tall.- Vi hadde som målsetning å selge 3.500 biler. Det gjorde vi. Det ble 3.754. Vi hadde planer om å selge 700 Outback – det ble 1.364, sier informasjonsdirektør Stian Thrane i Subaru Norge i en kommentar.Han sier at et skår i gleden er yen-kursen, som har vært brutal.- Vi må tilbake til 2004, året etter at Petter Solberg vant VM og var en av Norges største stjerner, for å finne bedre salgstall. Det er vi stolte over, sier Thrane.For 2016 justerer Subaru ned til salgsmålet 3.000. - Vi har få «store nyheter» og tre mindre facelifter (XV, Impreza og Forester) så da er 3.000 et mer realistisk mål, sier Thrane.