Nye Volvo XC60 er allerede en salgssuksess i Norge, med nærmere 1.700 forhåndsolgte biler – der plug-in hybriden XC60 T8 er den aller mest populære. Mer enn 660 Volvo XC60 ble bestilt her i landet den første dagen etter salgsstart tidligere i år.Frem til 11. juni vises verdensnyheten XC60 i et innovativt pop-up showroom på Aker Brygge i Oslo, opplyser importøren i en melding.Pop-up installasjonen på Aker Brygge er et showroom for Volvos biler & tilbehør, og er designet i Gøteborg. Bygget er skalerbart – akkurat som plattformen XC60 er bygget på. Utstillingskonseptet er derfor svært fleksibelt og gjør at Volvo Cars kan nå ut til nye kundegrupper på nye arenaer – som konserter og festivaler, og andre typiske turistdestinasjoner som shoppingområder, skisentre, kunstmuseer eller utstillinger.Installasjonen har et utpreget skandinavisk design, og skal blant annet gjenspeile Volvo Cars som verdens eneste skandinaviske bilmerke. Slik installasjonen står på Aker Brygge nå, bygges den på om lag tre dager – og er fleksibel i høyde og bredde, nettopp for å passe best mulig inn i sammenhengen bygget skal opptre. Alle elementene blir fraktet i lastbiler mellom arrangementssteder rundt om i Europa.Hegnar.no skal kjøre nye XC60 på lanseringen i Spania denne uken. Følg med for full rapport!