300 nordmenn i kø for ny biltjeneste
– Vi rigget en pilot for 25–30 biler uten noen markedsføring. Nå står 300 stykker på venteliste
Nordens største bilfinansieringsselskap, Santander Consumer Bank, dannet rett før sommeren et pilotprosjekt sammen med bilforhandleren Kverneland bil, kalt shft.no. De ønsket å finne ut om bilkunder er interessert i å abonnere på bil fremfor å kjøpe eller lease den.Santanders nordiske sjef, Michael Hvidsten sier til DN at responsen har vært over all forventning.– Vi rigget en pilot for 25–30 biler uten noen markedsføring. Nå står 300 stykker på venteliste for å være med på abonnementsordningen. Da ser vi at vi pirker på noe som det er behov for der ute, sier han.På spørsmål om hvor mye koster det å abonnere på en bil, svarer Hvidsten:– Prisen på et slikt abonnement varierer etter hva slags bil du leier, men i eksemplene vi bruker i pilotprosjektet, så er månedsprisen 6.000 kroner for en nyere Volvo stasjonsvogn. Da er alt unntatt drivstoff inkludert.