<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Diesel arrangerer kunstkonkurranse

- Noe som startet som et lokalt prosjekt har vokst til å bli et av Diesels viktigste forum, sier Morten Kreutz i Diesel Norge.

Publisert 24. feb. 2006
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 200 ord
lead

Diesel New Art er en skandinavisk kunstkonkurranse for unge kreatører innen kunst, design, film, foto og musikk. Prosjektet har hatt stor fremgang, og har siden 2003 vokst med ett nytt land for hvert år. I fjor bidro over 1.800 kunstnere fra 43 land med over 3.500 bidrag Diesel New Art er en skandinavisk kunstkonkurranse for unge kreatører innen kunst, design, film, foto og musikk. Prosjektet har hatt stor fremgang, og har siden 2003 vokst med ett nytt land for hvert år. I fjor bidro over 1.800 kunstnere fra 43 land med over 3.500 bidrag I desember utlyste Diesel en konkurranse for Diesel New Arts grafikk i Skandinavia. Diesels kreative sjef, Wilbert Das ved hovedkontoret i Italia, lot seg imponere av det norske designbyrået Bleed som dermed tok hjem kampanjen for 2006. DNA kommer til å pågå fra mars til desember og vil som tidligere bestå av fire trinn - Search, Selection, Exhibition og Communication.- Noe som startet som et lokalt og nisjepreget prosjekt har vokst til å bli et av Diesels viktigste forum. Gjennom DNA har vi bevist at vi kan bruke kunst som kommunikasjonskanal uten å komme i konflikt med kunstnernes integritet, sier Morten Kreutz, markedssjef i Diesel Norge.