<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ser svakere bulkrater

Belships spår svakere bulkrater, noe som kan føre til mer opphugging av tonnasje.

Publisert 17. feb. 2006
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 152 ord
lead

Belships opplyser at ubalansen mellom inntekter på kontrakter og kostnader for innbefraktede skip i Elkem Charterings (EC) handysizeoperasjon vil fortsette gjennom første kvartal og deler av andre kvartal i 2006. Belships opplyser at ubalansen mellom inntekter på kontrakter og kostnader for innbefraktede skip i Elkem Charterings (EC) handysizeoperasjon vil fortsette gjennom første kvartal og deler av andre kvartal i 2006. - Dersom tørrlastmarkedet, som forventet, fortsetter å svekke seg, vil rebalanseringen av porteføljen deretter være fullført og resultatene bedre seg, heter det i kvartalsrapporten.- Som nevnt venter vi at tørrlastmarkedet vil forsette å svekke seg og denne utviklingen har allerede frembrakt en gryende interesse for opphugging av eldre tonnasje. Det sterke markedet i de siste to årene har etter alt å dømme resultert i et overheng av opphuggingsmoden tonnasje og dette kan til en viss grad motvirke effekten av det stadig betydelige tilsiget av nybygg, skriver selskapet i kvartalsrapporten.Her finner du kvartalstallene.