Tommy Sharif vil punktere konkurrentene
Tommy Sharif gir seg ikke med å kjøre sine konkurrenter på felgen. - Vi ønsker å punktere dem, sier han til HegnarOnline.

Les hvorfor Tommy Sharif selv mener han er best, hva han tror om konkurrentene og hva han vil gjøre når han blir Norges første pakistaner med Köenigsegg.Sharifs dekksenter hadde et resultat før skatt på 13 millioner kroner i fjor og knuser de fleste av sine konkurrenter. Veien til suksess er ingen hemmelighet.- Det er riktig at de store dekk-kjedene er på felgen, men vi gir oss ikke der. Vi ønsker å punktere dem, sier han til HegnarOnline.Tommy Sharif sier det er tre ting som gjør ham best i klassen: - Plass, penger og tillittHan sier mange av de andre konkurrentene er grådige og vil tjene mest mulig penger per enkelt kunde. I tillegg stenger de tidlig og tar lange ferier. Å jobbe på en lørdag er fremmed for mange.- Det er ingen hemmelighet at 2 + 2 = 4. Jeg trenger ikke å finne opp hjulet på nytt. Jeg jobber mye og gjør ting annerledes. Jeg presser pris, kjøper og selger i store kvanta og bruker valutamarkedet aktivt for å gjøre best mulig handler, forteller han til HegnarOnline og ramser opp tre ting som gjør at han er best i klassen:- Jeg har plass, penger og tillitt.Enkelte mener at når Tommy flytter inn i nye lokaler 1. oktober på Skedsmo/Bøler vil prisene hans bli dyrere.- Jeg lever av tillitten fra kundene, det vil aldri være snakk om å heve prisen, tvert imot, sier han til HegnarOnline.På nettsiden til dekkbaronen Sharif går det i felger, priser, dekk - og et lettkledd blikkfang.Utfordrere banker på dørenI DN i dag kan man lese at Terje Sende i Tevo Dekk, som selger dekk i Trøndelag og vil åpne butikk i Oslo, sier at bedriften hans er i ferd med å vokse og at de vil bli større enn Sharif neste år.- Han har riktignok de samme initialene som meg, men vil aldri klare å matche meg og mine priser, sier Sharif. Og fortsetter:- Jeg skulle gjerne fått til det som Røkke eller Vollvik har klart jeg, men det blir vanskelig å kopiere, akkurat som Terje og Tevo Dekk aldri vil kunne kopiere meg.Han presiserer at det ikke selges mer dekk og felger for sluttforbruk til personforbrukere fra ett sted, enn det han gjør per i dag i teltet sitt.Om Köenigsegg og andre detaljerPå spørsmål om hvorfor han til DN i dag uttalte at det hadde vært kult å bli den første fettsugde og omskjærte pakistaner som eide den første nye Köenigseggen, sier han følgende til HegnarOnline:- Ha ha.. Jeg trodde aldri han skulle skrive det der. Saken er at jeg liker å gå mine egne veier. Går bransjen til høyre, går jeg til venstre. Jeg vil gjøre bilen mer folkelig. Folk skal kunne se den gratis i showroomet mitt og har jeg tid, vil jeg for eksempel kunne ta med gode kunder på en kjøretur, selv om det nok blir jeg som må kjøre bilen av forsikringsårsaker.