<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Posten vil unngå dagbøter

Posten unngår så vidt dagbøter fra Post og teletilsynet, og har nå fått nådetid fra tilsynet.

Publisert 16. feb. 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

- Vi ser at Posten tar situasjonen på alvor og har tiltro til at tiltakene skal føre til at postkvaliteten bedres, men vi innser at det tar tid, sier underdirektør Arne Litlerè i Post- og teletilsynet etter at Posten fredag orienterte tilsynet om status for postkvaliteten. - Vi ser at Posten tar situasjonen på alvor og har tiltro til at tiltakene skal føre til at postkvaliteten bedres, men vi innser at det tar tid, sier underdirektør Arne Litlerè i Post- og teletilsynet etter at Posten fredag orienterte tilsynet om status for postkvaliteten. Torsdag skrev VG at Posten ifølge egne tall bare klarer å levere 75 prosent av A-posten i tide. Konsesjonskravet er 85 prosent. I møtet med Post og Teletilsynet lovte Posten å forsterke tiltakene for å bedre postkvaliteten.- Jeg kan love at vi har full oppmerksomhet på dette og gjør hva vi kan. Målet er raskest mulig å komme ut av problemene. Vi skal gjøre alt vi kan for å få opp kvaliteten - og unngå dagsbøter, sier konserndirektør Lars Tendal i Posten. (©NTB)