<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- NAV-reformen en fiasko

Omorganiseringen av NAV-kontorene har ført til at de ansatte sliter med sykmeldinger, høyt arbeidspress, usikkerhet og lønnskonflikter.

Publisert 26. apr. 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 113 ord

- NAV-reformen så langt er en fiasko, sier tillitsvalgt Jon Oftedal Roli ved NAV Gamle Oslo til Dagsavisen. Reformen beskrives som norgeshistoriens største forvaltningsreform. Oppstarten var i fjor og sluttdatoen er satt til januar 2010. Ansatte som bemanner og skal bemanne NAV-kontorer rundt om i landet forteller imidlertid om store problemer knyttet til reformen.Problemene er knyttet til blant annet store interne lønnsforskjeller for like arbeidsoppgaver, usikkerhet i forbindelse med flytteprosesser, tidspress og manglende bemanning.- Økt arbeidspress, frustrasjon og dårlig støtte vil kunne føre til høyere sykefravær, at folk slutter i jobben og problemer med rekruttering. Vi ser en tendens til dette allerede nå, sier leder Jarle Berge i Norsk Tjenestemannslag NAV trygd. (©NTB)