<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Reitan enig med 7-Eleven-kjøpmenn

Reitan Servicehandel og forhandlerforeningen i 7-Eleven er enige om en ny kjøpmannsavtale som begge parter er fornøyd med.

Publisert 26. apr. 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 229 ord
lead

- Vi kommer til å beregne splittprosenten mellom kjøpmennene og Reitan Servicehandel annerledes fra nå. Den nye økonomiske modellen gjør at det blir god lønnsomhet og konkurransedyktig inntjening for alle kjøpmenn som driver butikkene sine godt, sier administrerende direktør Magnus Reitan. - Vi kommer til å beregne splittprosenten mellom kjøpmennene og Reitan Servicehandel annerledes fra nå. Den nye økonomiske modellen gjør at det blir god lønnsomhet og konkurransedyktig inntjening for alle kjøpmenn som driver butikkene sine godt, sier administrerende direktør Magnus Reitan. Leder i forhandlerforeningen i 7-Eleven, Morten Hauso, er fornøyd med de nye avtalene.- De gamle avtalene tok for lite hensyn til oss kjøpmenn, men de nye er langt bedre sett fra vårt ståsted, sier Hauso.For en måneds tid siden sendte svensk TV 3 et program der Reitan Servicehandel ble beskyldt for å ha butikksjefer på «slavekontrakter». Siden har anonyme norske forhandlere gitt forskjellige medier opplysninger som har gitt ført til påstander om «harde kontrakter» og «opprørsstemning».Ifølge Reitan har partene nå kommet fram til en varig og god løsning for både kjøpmennene og Reitan Servicehandel.- Det er i begges interesse at partene samarbeider for å få et best mulig resultat, for dersom kjøpmannen gjør det bra, gjør også kjeden det bra, og dette skal selvsagt gå begge veier. Den nye modellen legger grunnlaget for at alle skal kunne tjene gode penger som kjøpmenn i 7-Eleven, sier Reitan. (©NTB)