Kan gi laksesalg for flere milliarder kroner
Nå skal det lanseres et helt nytt produkt på markedet, denne gangen i regi av Marine Harvest og McDonald's.
Publisert 13. juni 2007
Oppdatert 13. des. 2013Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 94 ordMarine Harvest og McDonald's i Norge lanserer i samarbeid et helt nytt produkt på markedet, skriver Dagens Næringsliv. Wraps med fersk laksefilet skal testes i Norge, før det lanseres i 31.000 McDonald's-restauranter verden over. Kampanjen starter i august.Ifølge DN kan den nye satsningen gi laksesalg for flere milliarder kroner. Det er kommunikasjonsdirektør i Marine Harvest, Arne Hjeltnes (bildet) og Theo Holm, mannen som for 24 år siden brakte McDonald's til Norge, som sammen har utviklet ideen.Omregnet i kroner er målet å selge lakse-wraps for nærmere 200 millioner kroner det første året, skriver Dagens Næringsliv.