<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kan gi laksesalg for flere milliarder kroner

Nå skal det lanseres et helt nytt produkt på markedet, denne gangen i regi av Marine Harvest og McDonald's.

Publisert 13. juni 2007
Oppdatert 13. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 94 ord
lead

Marine Harvest og McDonald's i Norge lanserer i samarbeid et helt nytt produkt på markedet, skriver Dagens Næringsliv. Wraps med fersk laksefilet skal testes i Norge, før det lanseres i 31.000 McDonald's-restauranter verden over. Kampanjen starter i august.Ifølge DN kan den nye satsningen gi laksesalg for flere milliarder kroner. Det er kommunikasjonsdirektør i Marine Harvest, Arne Hjeltnes (bildet) og Theo Holm, mannen som for 24 år siden brakte McDonald's til Norge, som sammen har utviklet ideen.Omregnet i kroner er målet å selge lakse-wraps for nærmere 200 millioner kroner det første året, skriver Dagens Næringsliv.