<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Bruktbil, mobil og data på klagetoppen

Bruktbiler, mobiltelefoner og datamaskiner topper nok en gang lista over henvendelser til Forbrukerrådet. Bredbåndsleverandørene har skjerpet seg kraftig, og får nå langt færre klager.

    Publisert 4. juli 2007 kl. 13.48
    Oppdatert 14. des. 2013 klokken 00.16
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 110 ord

    Bruktbiler er en gjenganger, og Forbrukerrådet mener mye ville vært løst om kjøpere og selgere sørget for tilstandsrapport og en skikkelig kontrakt.- Det høye antallet henvendelser betyr ikke at bruktbilselgere er kjeltringer. Mange av disse sakene gjelder kjøp og salg mellom privatpersoner, sier direktør i Forbrukerrådet Erik Lund-Isaksen.- Det er ufattelig at folk kjøper bruktbil uten kontrakt og uten å ha avklart forventningene, sier han til NTB.Forbrukerrådet har tidligere fått en klagestorm av kunder som var misfornøyde med bredbåndsleverandørene. Men leverandørene har nå skjerpet seg.- De har forstått at de ikke kan bruke alle ressursene på salg, men at de også må bruke ressurser på oppfølging og kundeservice, konstaterer Lund-Isaksen.(©NTB)