<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kiwi-sjefen ser seg slått av Rema

Kiwi-sjef Per Erik Burud tror at selv om kjeden hans skulle bli billigere enn Rema 1000, så vil han aldri kunne slå Rema på pris i kundenes øyne.

Publisert 4. sep. 2007
Oppdatert 13. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 101 ord
lead

- Vi skal være blant de to billigste lavpriskjedene. Men vi vil garantert komme bak Rema ved bare å snakke pris. Vi kan godt bli billigere enn dem, men kundene vil ikke tro det, sier han til Handelsbladet FK.Derfor satser Burud på andre tiltak, som å fortsette med garantier eller å bytte ut sjokoladen foran noen av kassene med frukt og grønt.Burud sier til bransjebladet at lavprisbutikkene fortsatt vil vokse, og spår vekst for konkurrentene Rema 1000, Bunnpris og Lidl - i tillegg til at han holder fast ved sine egne vekstmål.Burud spår også lengre åpningstider i flere av lavprisbutikkene. (©NTB)