Magasiner og aviser får det verst i 2009
Prognosene for media som helhet er ille, men aller verst er det for magasiner og aviser.
Publisert 23. jan. 2009
Oppdatert 15. des. 2013Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 88 ordFor første gang siden 2001/2002, spås det fall i annonseomsetningen via mediebyråene, skriver Dagens Næringsliv. Spesielt ille er det for magasiner og aviser, som er ventet å tape henholdsvis 9,9 prosent og 8,8 prosent av annonseinntektene i 2009.Bilbransjen kommer trolig til å kutte kraftig i sine annonsebudsjetter, og da faller en stor bidragsyter av annonsekroner bort for både magasiner og aviser. Den betydelige reduksjonen av stillingsannonser og boligannonser vil også merkes i papiravisene.De tre sektorene som venter fortsatt økning av annonseinntektene er utendørs reklame, internett og direkte markedsføring.