<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Norsk reiseliv lider enda mer

37 prosent av NHO Reiselivs medlemsbedrifter reduserer aktiviteten på bakgrunn av finanskrisen.

Publisert 2. juli 2009
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

Det viser en ny undersøkelse.- Skal reiselivet evne å utvikle seg i positiv retning, trenger det både vekst i markedet og en grunnleggende endring i rammebetingelser, sier Knut Almquist, administrerende direktør i NHO Reiseliv.For tre måneder siden svarte 29 prosent av medlemsbedriftene at de ventet en forverring av sommersesongen sammenlignet med 2008. Nå svarer 42 prosent det samme på spørsmålet.Almquist tror kutt i serveringsmomsen fra 25 til 14 prosent og økt markedsføring av norsk reiseliv må til for å snu utviklingen.- Det vil sette næringen i stand til å tåle dårlige tider bedre, og øke investeringslyst og innovasjon i næringen, sier NHO Reiseliv-direktøren. (©NTB)