<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Beklager etter billett-lureri

Norwegian-konkurrent beklager billettkjøp.

Publisert 19. jan. 2010
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 234 ord
lead
Norwegian - Foto: Scanpix
Norwegian - Foto: Scanpix

Norwegian-ledelsen raser mot danske Cimber Sterling etter at lavpriskonkurrenten skal ha kjøpt nesten 3.000 av Norwegians billigbilletter til 1 krone stykket. Nå beklager konkurrenten.Cimber Sterling hevdet tidligere tirsdag at de ikke hadde kjennskap til billettoppkjøpet, men nå legger ledelsen seg flat.- Vi har sagt til medarbeiderne våre at de ikke får kjøpe kampanjebilletter som ikke skal brukes hos konkurrenter som Norwegian, sier administrerende direktør Jacob Krogsgaard ifølge Dagens Næringsliv.Krogsgaard skal nå ha gitt sine ansatte forbud mot å sjikanere sin norske konkurrent.De to selskapene er harde konkurrenter på innenriksflyginger i Danmark etter at Norwegian har åpnet flere nye ruter etter nyttår. I forbindelse med dette har selskapet tilbudt en rekke lavprisbilletter helt ned til 1 krone stykket.Da første billigavgang skulle gå fra Kastrup mandag morgen, ante Norwegian ugler i mosen, skriver Finansavisen.- Vi hadde 118 «no show» (passasjerer som ikke møter til avgang) på den første avgangen. Dette er billetter som er solgt, og da ante vi ugler i mosen, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian.Vanligvis tar flyene mellom 149 og 186 passasjerer på hver tur.Etter at Norwegian begynte å undersøke saken fant de ut at navnene på de kredittkortene som var brukt til billettbestillingene, var til personer i konkurrenten Cimber Sterlings administrasjon og ledelse.Nå vurderer Norwegian å forlenge 1-krones-tilbudet slik at vanlige passasjerer skal få muligheten til å skaffe seg billige billetter, samtidig som de tar skritt for å hindre falske bestillinger. (©NTB)