<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

Bedre tider i reklamemarkedet for mediene

Norske medier solgte reklame for 3,1 milliarder kroner de fem første månedene i år, en økning på nesten 8 prosent i forhold til året før.

Publisert 18. juni 2010 kl. 10.54
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 01.53
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 88 ord

Det viser reklamestatistikk fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).Totalomsetningen til og med mai for alle mediebransjene endte på 3,069 milliarder kroner, melder na24.no.MIOs tall viser netto utfakturert medieomsetning, etter alle rabatter, men før provisjon til mediebyråene.Landets kommersielle TV-kanaler omsatte for 996 millioner kroner, sammenlignet med 913 millioner sammenlignet med i fjor. Dagspressen omsatte for 855 millioner kroner i perioden - en vekst på 4,1 prosent sammenlignet med 2009.Internett, som nå er den tredje største mediekanalen målt i omsetning, omsatte for 419 millioner kroner etter en vekst på hele 11,7 prosent.