<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Munch-museet med sponsoravtale til 10 millioner

Det hardt pressede Munch-museet kunne torsdag signere en ny sponsoravtale verdt 10 millioner kroner.

Publisert 14. mars 2013
Oppdatert 17. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 145 ord
lead
Munch-museet - Foto: Scanpix
Munch-museet - Foto: Scanpix

Avtalen med Idemitsu Petroleum Norge strekker seg over fem år. Det japanske energiselskapet har også tidligere sponset museet.- Dette er en stor dag for Munch-museet og for alle som er interessert i kunst og kultur, sier Munch-museets direktør Stein Olav Henrichsen.Samarbeidet vil i første omgang dreie seg om jubileumsåret Munch 150 og jubileumsutstillingen «Munch på papir», og deretter om å synliggjøre Edvard Munch og Munch-museet på en norsk og internasjonal kunstarena gjennom ulike aktiviteter, heter det i en pressemelding.Munch-museet står foran en kraftig nedbemanning der planen er å kutte 16 stillinger. Onsdag kveld var det en høring i bystyret i Oslo om den vanskelige økonomiske situasjonen ved museet.- Dette vil ikke endre den prosessen vi nå er inne i, selv om det er en viktig brikke i en langsiktig plan for å etablere en sunn økonomi, sier kommunikasjonsdirektør Bård Hammervold i Munch-museet til NTB. (©NTB)