<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Apple, Google og IBM mest verdifulle merkevarer

Flere skandinaviske selskaper er på listen over verdens mest verdifulle merkevarer. Men Apple topper oversikten.

Publisert 22. mai 2013
Oppdatert 17. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 135 ord
lead
Apple logo. AP Photo/Paul Sakuma
Apple logo. AP Photo/Paul Sakuma

"BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2013" ble publisert onsdag. Det er en oversikt over verdens 100 mest verdifulle merkevarer. To millioner forbrukere i over 30 land har rangert merkevarene.Her er topp 10-listen:

    Apple: 185,07 milliarder dollarApple: 185,07 milliarder dollarGoogle: 113,67 milliarder dollarGoogle: 113,67 milliarder dollarIBM: 112,54 milliarder dollarIBM: 112,54 milliarder dollarMcDonald's: 90,26 milliarder dollarMcDonald's: 90,26 milliarder dollarCoca-Cola: 78,42 milliarder dollarCoca-Cola: 78,42 milliarder dollarAT&T: 76,51 milliarder dollarAT&T: 76,51 milliarder dollarMicrosoft: 69,81 milliarder dollarMicrosoft: 69,81 milliarder dollarMarlboro: 69,38 milliarder dollarMarlboro: 69,38 milliarder dollarVisa: 56,06 milliarder dollarVisa: 56,06 milliarder dollarChina Mobile: 55,37 milliarder dollar.China Mobile: 55,37 milliarder dollar.
Her finner du hele rapporten

Toyota er det mest verdifulle bilmerket (24,50 milliarder dollar), med plass 23, rett foran BMW (24,02 milliarder dollar). H&M (12,73 milliarder dolar) og Ikea (12,04 milliarder dollar) ligger på henholdsvis 69. og 74. plass