<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Klaget for sent og tapte millionsøksmål

Sydbanks kunder klaget for sent, og går dermed glipp av erstatning.

Publisert 29. juni 2013
Oppdatert 17. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 108 ord
Norges Lover - Foto: Scanpix

Dagens Næringsliv skriver at Oslo tingrett har slått fast at Sydbank brøt kundekontraktene da Sydbank tvangssolgte de belånte investeringsproduktene til 5 nordmenn og et investeringsselskap uten å varsle dem. Men kundene får ikke erstatning, de har nemlig klaget for sent.De norske investorene tapte et søksmål på tilsammen 3,8 millioner kroner mot Sydbank, som er Danmarks fjerde største bank.Investorene fikk fullt medhold fra tingretten i at Sydbank brøt kontrakten da de tvangssolgte kundenes investeringer i august 2011 og kun varslet den norske videreformidlingsagenten Finansco. Kundene brukte mellom tre og syv måneder på å reklamere, og retten slår derfor fast under tvil at de ikke hadde klaget innen "rimelig tid".