- Vi driver ikke med dette for å levere røde tall. Men så er det dessverre slik at motbakkene er lengre enn det man ser for seg, sier adm. direktør Tore Garmo i Dolly Dimple’s til Finansavisen.Pizzakjeden har levert katastrofale resultater de siste fem årene.Riktignok var fjorårets underskudd på 21 millioner kroner langt mindre enn årene før, men samlet har pizzakjeden tapt 220 millioner kroner siden 2009, skriver Finansavisen.- Tallene egner seg ikke for glass og ramme, kommenterer Garmo.Halvert omsetningDolly Dimple’s ble etablert av Andreas Hatjoullis i Sandnes midt på 80-tallet. Tidligere fotballproff Arne Larsen Økland kjøpte seg inn i 1992, NorgesGruppen i 1996, og etterhvert poppet det opp Dolly-restauranter over hele landet.På det meste hadde kjeden 90 restauranter og omsatte for over 600 millioner kroner, skriver Finansavisen.Men da NorgesGruppen kjøpte ut gründerne vinteren 2011, var selskapet på konkursens rand. I dag er det igjen 47 restauranter og nesten halvparten av salgsinntektene er forduftet.- Dolly hadde en kraftig ekspansjon frem til 2008, men man klarte ikke absorbere veksten man fikk. Derfor har vi nå hatt en pust i bakken for å konsolidere. Noe er vi godt i mål med og noe gjenstår, sier Garmo.Les hele saken i onsdagens utgave av Finansavisen!