<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Stordalen vil ha enerett på slagord

Petter Stordalen og Choice Hotels vil nå merkevareregistrere slagord som "Business as usual".

Publisert 9. juni 2015
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 166 ord
lead

Etter å ha betalt tusenvis av kroner til "tyven" av "The Thief", har Petter Stordalen masseregistrert nye merkenavn, skriver VG.I en omfattende søknad til Patentstyret har Choice Hotels søkt om beskyttelse av noen og 30 navn. I hovedsak gjelder dette navn på hoteller, men i tillegg har Choice søkt om merkevareregistrering av slagordene "Business as usual", "aldrig gjennomsnittlig" og "never average".- Dette er nok fra vår store vinterkonferanse, kulturmønstringen, der vi har en del historiske temaer, og det høres ut som om disse stammer fra dette, sier Stordalen, som ikke var klar over detaljene rundt navnesøknadene.- Jeg er opptatt av å ansette folk som er bedre enn meg selv, og da skjer det mange ting, som denne, og det er bare positivt, sier han til avisen.En av Stordalens ansatte, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Bjørn Arild Wisth, har imidlertid en forklaring.- Dette er navn på helt nye konsepter utviklet spesielt for våre kjeder og som det derfor er naturlig å registrere, sier han til VG.