<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Hardt kjør om nye lavprisbutikker

Lavpriskjedene gir blaffen i prognoser om butikkdød.

    Publisert 25. juni 2016 kl. 07.42
    Oppdatert 25. juni 2016 klokken 07.53
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 127 ord

    Mens antall norske dagligvarebutikker er spådd å stupe, kappes lavpriskjedene om å etablere nye butikker. På Oslo øst er det mindre enn 500 meter mellom hver butikk, skriver DN.- Tre nye butikker på en dag, det er ikke dårlig, humrer Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy til avisen under åpningen av en ny butikk på Hellerud i Oslo.Lavpriskjedene ekspanderer, til tross for at pessimistiske stemmer vil ha det til at 1.000 norske dagligvarebutikker skal bort på få år. I fjor ble det 93 færre butikker i Norge.Likevel åpner Kiwi tre nye butikker i måneden, mens konkurrenten Rema 1000 åpner to. Coop Extra har etter Ica-kjøpet åpnet 124 nye butikker.- Lavpris øker jo. Folk vil ikke betale mer enn nødvendig, og vi er størst på organisk vekst, sier Bjørkøy til DN.