<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Nordmenn selger klokker for 170.000 kroner stykket

Med 816 diamanter totalt fordelt på urkasse, lenke og urskive får du oppmerksomhet.

Publisert 26. juli 2016
Oppdatert 26. juli 2016
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 2 ord
+ mer
lead

- Vi har jobbet mye med markedsføring og har lykkes i å bygge merkevaren. Vi har brukt særlig mye penger på promotering og messer, sier Rune Bruvik (40), designer og adm. direktør i Bruvik Time, til Finansavisen.I mai var Bruvik tilstede på Abu Dhabi 2016 Jewellery & Watch Show for å promotere armbåndsur med norsk design. Der fikk Bruvik full klaff, og nå skal han selge designerklokkene i utlandet.Finansavisen kan fortelle at Bruvik Time har skrevet kontrakt med en distributør fra Midtøsten. Fra september skal distributøren selge armbåndsurene i fire butikker i Dubai og Abu Dhabi. Kontrakten varer ett år, og Bruvik forventer at avtalen fører til at selskapet dobler omsetningen i 2017.I 2015 omsatte Bruvik Time for 4,5 millioner kroner, fikk et driftsresultat på 200.000 kroner og et årsresultat på 100.000 kronerSelskapet selger mellom 450 og 500 armbåndsur årlig, og prisene ligger mellom 10.000 og 40.000 kroner pr. klokke, ifølge Bruvik. Spesialmodeller er imidlertid langt dyrere.- Vi har laget tre eksemplarer av modellen «Lady Fjord Diamonds», og den ene er solgt. Den hadde en veiledende pris på 170.000 kroner, og hadde 816 diamanter totalt fordelt på urkasse, lenke og urskive, sier Bruvik til Finansavisen.Jon Henrik Haraldsen er redaktør og grunnlegger av klokkeforumet Tidssonen, som er Norges største nettsted om klokker. Haraldsen bekrefter at trenden ser ut til å være at vi kjøper stadig dyrere klokker.- Mitt personlige inntrykk er at det norske markedet for luksusklokker begynner å modnes. Antallet solgte ur er ikke nødvendigvis høyere, men det virker som om snitt-prisen på solgte ur stiger, sier Haraldsen til Finansavisen.