<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Har fått nær 50.000 reklamasjoner i år

Hittil i år har svenske PostNord mottatt nærmere 50.000 reklamasjoner. Flere kunder forteller at PostNords sjåfører kjører forbi uten å i det hele tatt forsøke å levere pakker til dem.

Publisert 13. aug. 2016
Oppdatert 13. aug. 2016
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

I en rekke artikler har Svenska Dagbladet skrevet om selskapets kvalitets- og lønnsomhetsproblemer. Det har fått mange misfornøyde lesere til å fortelle om sine erfaringer med PostNord, blant annet at pakker ikke leveres til deres adresser selv om de er hjemme.Foretaket selv innrømmer at dette forekommer, skriver avisa fredag.– Det er noe som kan forekomme i enkelte tilfeller, og det kan føre til oppsigelse av den ansatte som har forårsaket problemet. Vi har også hatt en periode i sommer med forstyrrelser i IT-systemene som våre kunder via SMS kan bestille levering i, sier sjef i PostNord Anders Holm.Ifølge Holm arbeider selskapet med å forbedre IT-systemet sitt.I fjor fikk PostNord inn over 40.000 reklamasjoner. (©NTB)