Optimistene tar overhånd i Norge
Siden juni har det vært flere optimister enn pessimister i Norge.

ppsving i forbrukertilliten i Norge i årets siste måned. Forbrukertillitsindeksen (CCI) var i desember på 4,7 poeng, opp 2,2 poeng fra november. Til sammenligning var den minus 11,7 for ett år siden. Den holdt seg på minussiden til og med mai. Da hadde det i 20 måneder vært flere pessimister enn optimister i Norge. For syvende måned på rad er indeksen positiv, hvilket betyr at det er registrert flere optimister enn pessimister. CCI for desember ligger 5,0 poeng over gjennomsnittet av 12 målinger i 2016.Tilliten til landets økonomi er den delindikatoren som i størst grad påvirker den samlede forbrukertilliten i desember. Det er kun i august og september i år at tilliten har vært høyere. Og det er kun i juni og juli at tilliten til egen økonomi har vært høyere.Om Forbrukertillitsindeksen (CCI)