<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

DNBs nettbank nede – igjen

DNB har mandag formiddag trøbbel med nettbanken for sjette gang på rundt en måned.

Publisert 20. mars 2017
Oppdatert 20. mars 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 162 ord
lead
Nettbank. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX.
Nettbank. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX.

Ifølge Adresseavisen startet problemene mandag ved 10-tiden.- Vi har alle på og snakker med våre underleverandører for å få det opp så fort som mulig. Vi har også satt ekstra folk i beredskap i det siste og håper vi er oppe og går snart igjen, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB."Hei. Det er dessverre noen som opplever problemer med å logge inn i eller bruke tjenestene våre. Vi er på saken, vi håper at alt veldig snart er i orden igjen og beklager til dere som må vente på oss i dag", skriver banken på Facebook.Ifølge Dalsbø gjelder ustabiliteten stort sett alle brukere, men noen vil komme inn.Torsdag morgen i forrige uke gikk DNBs nettsider, nettbank og betalingssystemet Vipps ned etter at det natt til torsdag hadde oppstått problemer med bankens lagringssystemer. Først ved 17-tiden var alle problemene løst.Med mandagens problemer har nettløsingen til Norges største bank vært ute av drift minst seks ganger denne måneden. Finanstilsynet reagerte i forrige uke.