Likevel går selskapet i minus før skatt, skriver DN.– Vårt fokus er driftsresultatet, som viser at vi går i null i 2016. For oss er dette knallbra, og vi er fornøyde med utviklingen. Ambisjonen er å vokse og investere i fremtiden, sier daglig leder Sandra Klaesson til avisen.Dn skriver at United Influencers de siste årene har satset stort på markedsføring gjennom såkalte «influencers», innflytelsesrike personer og opinionsledere i bloggsfæren og på sosiale medier. Selskapet tjener penger ved å selge produktplasseringer i innleggene til folk som Caroline Berg Eriksen, Marna Haugen Burøe (bedre kjent som «Komikerfrue»), skiskytter Tarjei Bø og en rekke andre profilerte personligheter.DN skriver at å få produktet sitt nevnt eller vist hos en av Norges toppbloggere kan koste mellom 10.000 og 100.000 kroner, opplyser det konkurrerende selskapet Adlink.I fjor ga det United Influencers inntekter på nesten 30 millioner kroner – nær en dobling av omsetningen i 2015, ifølge avisen.