<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Amedia lanserer betalingsutgave av Nettavisen

Amedias lokalaviser og sportsrettigheter er noe av det Nettavisen kan friste leserne med når de lanserer den digitale abonnementsutgaven NA+.

Publisert 17. jan. 2018
Oppdatert 30. aug. 2019
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 119 ord

Ifølge Dagens Næringsliv blir NA+ en nett- og mobilbasert dagsavis med seks utgaver i uken, som skal blande saker fra Amedias 63 lokalaviser med nyhet-, kommentar- og featurejournalistikken fra Nettavisen. NA+ vil også tilby direktestrømming av sportshendelser.– NA+ er utarbeidet i fellesskap med Nettavisen, basert på et ønske om å benytte det faktum at Amedia har 800 journalister landet rundt. Å forene disse i en sterk koalisjon var en av de bakenforliggende tankene våre med oppkjøpet av Nettavisen, sier konsernsjef Are Stokstad i Amedia.Lanseringen av NA+ kommer kort tid etter at Amedia la ned den riksdekkende eavisen Rix i begynnelsen av januar. Ambisjonen bak Rix var også der å samle det beste fra Amedias lokalaviser, kombinert med nasjonalt stoff fra NTB.(©NTB)