<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Millionvekst i medieselskap

2017 ble et sterkt år for Kampanje.

Publisert 22. juni 2018
Oppdatert 22. juni 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 198 ord
lead

Inntektene til medieselskapet Kampanje steg med over 20 prosent til nærmere 14 millioner kroner i 2017. Overskuddet endte på litt over én million kroner. Kampanje hadde en driftsmargin før avskrivninger (EBITDA) på 13,2 prosent.Ansvarlig redaktør og daglig leder Knut Kristian Hauger er fornøyd med fjoråret, opplyses det i en pressemelding.- Kampanje kan for 2017 skilte med leserrekord, rekord i antall arrangerte konferanser, omsetningsvekst og et av de beste økonomiske resultatene i Kampanje historie. Millioninvesteringer i digital produktutvikling ble tatt over driften, noe som ga svakere resultater i 2014, 2015 og 2016. Nå er vi tilbake der vi skal være, sier Hauger.Kampanje økte inntektene sine på alle forretningsområder i 2017. Særlig de digitale annonseinntektene og forretningsområdet «event og konferanser» økte markant i fjor sammenlignet med året før. Også inntektene fra salg av digitalt abonnement vokste.- For bare få år siden hentet Kampanje mesteparten av sine inntekter fra den trykte papirutgaven. I løpet av kort tid er vi blitt et heldigitalt medieselskap som hele tiden jobber med å skape nye inntektsstrømmer. Vi var blant de aller første i mediebransjen som satset på eventer, et forretningsområde som er blitt en viktig arena for oss og ikke minst våre partnere og lesere, sier Hauger.