De ferske markedsandelstallene fra AC Nielsen viser at Synnøve Gulost nå har gått forbi Norvegia. Statistikken gjelder kjedene Norgesgruppen, Ica Norge og Coop Norge, da Rema 1000 ennå ikke har fått fylt helt opp igjen med Synnøve-ost. De ferske markedsandelstallene fra AC Nielsen viser at Synnøve Gulost nå har gått forbi Norvegia. Statistikken gjelder kjedene Norgesgruppen, Ica Norge og Coop Norge, da Rema 1000 ennå ikke har fått fylt helt opp igjen med Synnøve-ost. - Vi har nå mottatt de siste tallene fra AC Nielsen. Uketallene for uke seks og syv viser store endringer i kjøpsmønsteret. Vårt salg ut av butikkene har økt med hele 165 prosent og nå er Synnøve den mest kjøpte osten, sier administrerende direktør Dag Swanstrøm i Synnøve Finden i en melding.Tallene viser summen av ost i bit og ferdig skivet ost. Synnøve Gulost har i uke syv hatt en markedsandel på 36 prosent mens Norvegia har 33 prosent. Når det gjelder skivet ost alene er styrkeforholdet 65-35 i Synnøves favør.- Dette er intet annet enn en milepæl for Synnøve Finden. Tallene imponerer ekstra når vi vet at noen butikker har vært tomme for Synnøve-ost. Forbrukerne har talt sitt tydelige språk og liker osten vår. Vi er overveldet over responsen og tilliten, sier Swanstrøm.Synnøve Finden-aksjen faller 7,2 prosent til 31 kroner etter at selskapet la frem tall i morges.