<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Det er ikke noe revolusjonerende det vi gjør

Et av Norges første kjøpesentre på nett teller 40 butikker og flere tungvektere. Og enda flere er på vei. - Det er ikke noe revolusjonerende vi gjør, sier senterleder Joakim E. Johansen til HegnarOnline.

Publisert 12. juni 2006
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 2 ord
+ mer
lead

- Det er ikke noe revolusjonerende det vi gjør. Vi har bare slått sammen noen kjente konsepter. Her skal du få mer enn bare en katalog, en nettbutikk eller bare en søkemotor, sier adm. dir. Joakim E. Johansen i Dittkjøpesenter AS til HegnarOnline.- Første kjøpesenter på nett- Vi er en samling av Gule Sider, et kjøpesenter, Kelkoo og katalog, sammenslått og satt i system, legger han til.Johansen og hans kolleger bygger nå opp et virtuelt kjøpesenter på internett ved navn dittkjopesenter.no. Her har de senterledere og leier ut butikklokaler til interesserte leietagere. I dag teller senteret i alt 40 butikker - og flere er på vei.- Velkomsten vi har fått i markedet har vært formidabel. Vårt mål i inneværende år er 850 kunder og en totalomsetning på 4,2 millioner kroner. Per i dag har vi ca. 80 kunder, sier Johansen.- Hovedmålgruppen er den vanlige, lille butikken på hjørnet, som sliter med ressurser til å etablere seg på nettet. Men først må vi få plassert noen eksklusivitetsavtaler med større kunder med sterke merkenavn og godt rykte, slik at vi kan vise de mindre butikkene at de er i godt selskap, sier senterlederen til HegnarOnline.Hvilke butikker? Den største "butikken" i det virtuelle senteret så langt er DnB Nor, og innen andre bransjer finner vi aktører som Norsk Tipping, Thon Hotels, Ving, Elprice, Brilleland, Elkjøp, Avis, Varners, Nordea, If, Vinmonopolet, Peppes Pizza, Bohus, Kid Interiør, Oslo Sportslager og Vita.- Vi satser på å være mer allsidige enn de tradisjonelle nettbutikkene i dag, altså vil du her finne mer enn DVD, elektronikk og reiser, sier Johansen videre, og viser til at man i USA selger mye klær på nettet.Dittkjopesenter.no går inn for å gi brukerne tilstrekkelig informasjon og trygghet til å ville handle på impuls.- Rett sted til rett tidMålet er å ha 20 ansatte i løpet av året, men det kan vise seg å bli en utfordring.- Vi føler vi er på rett sted til rett tid, og vil ansette flere. Men det er vanskelig å finne dyktige nok folk. Vi trenger noen med erfaring som har vært ute i hardt vær før, avslutter Johansen overfor HegnarOnline.