NKB har spurt 18.015 kunder i 8.540 husstander om deres erfaringer som faste kunder det siste året. 177 bedrifter er med, blant dem de seks offentlige kontorene Ligningskontoret, Lånekassen, Fastlegen, NAV, Renovasjon og Trafikkstasjon, skriver Dagens Næringsliv. har spurt 18.015 kunder i 8.540 husstander om deres erfaringer som faste kunder det siste året. 177 bedrifter er med, blant dem de seks offentlige kontorene Ligningskontoret, Lånekassen, Fastlegen, NAV, Renovasjon og Trafikkstasjon, skriver Dagens Næringsliv. For første gang er offentlige og private tjenester målt over samme lest, og resultatene viser at de private bedriftene knuser de offentlige i kundetilfredshet. Fem av de undersøkte offentlige kontorene havner i bunnsjiktet, og NAV og Trafikkstasjonen får regelrett stryk.Prosjektleder Pål Silseth i NKB sier at flertallet av norske menn og kvinner helt klart er misfornøyd med de offentlige kontorene de har undersøkt, men han understreker at det er store variasjoner blant kontorene i undersøkelsen. (©NTB)