Opplaget til konkurrenten Her og Nå nemlig økt om lag like mye som Se og Hør har falt. Opplagsfallet har kostet Se og Hør mellom 25 og 30 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv. Se og Hør-redaktør Odd Johan Nelvik bekrefter nedgangen overfor avisen. Han vil imidlertid ikke si noe om hvor stort fallet har vært. Opplaget til konkurrenten Her og Nå nemlig økt om lag like mye som Se og Hør har falt. Opplagsfallet har kostet Se og Hør mellom 25 og 30 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv. Se og Hør-redaktør Odd Johan Nelvik bekrefter nedgangen overfor avisen. Han vil imidlertid ikke si noe om hvor stort fallet har vært. - Jeg kjenner meg ikke igjen i tallene, men det stemmer at vi har hatt en nedgang. Hovedårsaken til dette slik jeg ser det, er kannibalisering fra nettet. Når vi slår sammen lesertallene for blad og nettstedet, har vi aldri hatt flere lesere enn nå, sier Nelvik.Mye av nedgangen kan henge sammen med tidligere Se og Hør-journalist Håvard MelnæsŽ bok «En helt vanlig dag på jobben», som utkom tidligere i år, mener viseadministrerende direktør Espen Klepper i mediebyrået Omnicom Media Group.- Nedgangen kan ha flere forklaringer. En av disse er svekket omdømme. Dette tror vi imidlertid vil være en kortsiktig effekt, forutsatt at Se og Hør ikke får mer tilsvarende negativ omtale i tiden framover, sier Klepper.- Vi ser også at avishusene konkurrerer mye mer direkte med magasinforlagene i dag med sine avismagasiner, sier han. (©NTB)