<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lei all reklamen?

Norske husholdninger mottar stadig mer reklame i postkassen, samtidig som mengden brev minker,

Publisert 1. juli 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord

Det viser en rapport fra Post- og teletilsynet (PT).Reduksjonen i brevpost fra 2005 til 2006 var på 6 prosent, den samme nedgangen som året før. For første gang på flere år er mengden brevpost nå mindre enn 1 milliard, viser rapporten «Det norske postmarkedet 2006».De siste årene har også tallet på aviser distribuert gjennom Posten gått ned, og nedgangen gjelder også for 2006.Reklame i form av innstikk i aviser og blader har økt sterkt de siste årene. I fjor utgjorde slik reklame nesten 2,4 milliarder enheter. Innstikk utgjør nå cirka 25 prosent av den totale reklamemengden. Omsetningen for denne distribusjonen var nærmere 2 milliarder kroner i fjor. (©NTB)